Saturday, February 19, 2011

3 suku

Dunia ni memang ada macam-macam orang kerenah,telatah,perangai dan lain-lain lagi yang boleh buat kita tergelak,paling cikai pun buat kita tersenyum bila melihat/mendengar gelagat mereka-mereka ni.Sepanjang aku hidup aku kat dunia ni memang banyak aku jumpa menusia macam mereka-mereka ni.Ade yang buat aku gelak mengekeh dan x kurang gak yang buat hati aku menyirap sakit ati.Mane x nye,tyme aku nk seyes,leh plak dorang wat lawak.Mujur aku ni jenis penyabar,kalo x kena dh lama kena lesing ngan aku.Tapi aku tau,dorang buat semua tu untuk buat orang sekeliling hepi bile duk ngan dorang.So,aku layan je la....

Berikut adalah beberapa situasi perbualan yang sempat aku rakam(rakam la plak kn).

Situasi 1

mat      :kak ade kerja kosong x?
kak de :ade..banyak kat pejabat pos bandar tu..try la pergi carik
mat      :pejabat pos?
kak de :haah..tapi hari sabtu ngan ahad je kje...
mat      :sabtu ngan ahad,kerja apa?
kakde  :haah..sebab sabtu ngan ahad pejabat pos kosong...cuti..
            try crik dekat sana


Situasi 2

bini :beli pisang goreng lagi,tiap-tiap hari pisang goreng,muka pun dah macam pisang.
laki :ye la,dah favourate..
bini :daripada awak asyik membeli je,baik awak tanam tanam pisang sendiri,xpayah membazir beli
laki :eh awak ni,kalo tanam sendiri xde la orang beli pisang goreng.

Situasi 3

abu:takut la nak lalu kat situ,tempat tu keras la
adib:ko ni,memang la tempat tu keras,tempat tu kan banyak batu
 
Situasi 4
 
yobo : baru balik dari petik pucuk paku.
ujang : banyak tu je,cukup ke?kalau x cukup datang umah aku ambik.
yobo : eh ye ke...bila masa pula abang ujang ni tanam pucuk paku?
ujang : siapa plak kate pucuk paku,paku je pucuk ko pegi la carik sendiri.


Haish,memang la mereka-mereka ini,mujur aku x terikut perangai mereke-mereka ini.Kalau x,aku pun x tau la pe yang nak jadi ngan aku.

P/S-cerita diatas bukan direka-reka,memang benar-benar terjadi cuma nama je bukan name sebenar.

No comments:

Post a Comment