Wednesday, March 16, 2011

Fesyen & Lelaki


Korang penah x tengok crite korea ni.Kalo belum sile-sile la domlod ye.
Aku ni bukan la peminat crite korea tapi aku layan crite ni sebab pelakon utama dalam crite ni yang pandai berfesyen.Macam style je aku tengok kan.
Okie...bukan setakat pelakon pompuan je tapi pelakon lelaki pun sama gak.Actually aku admire la sape-sape yang pandai berfesyen ni sebab dorang ada taste dalam mengenakan pakaian dorang dalam erti kata lain dorang x suke kelihatan selekeh nak menyemart je memanjang terutama kaum-kaum lelaki ni.

Korang ingat lelaki x pandai berfesyen ke?..Dorang kalo dah start berfesyen memang kalah orang pompuan.Kalo x caye pegi la bandar hujung-hujung minggu usha mereka-mereka ni.Kan main lagi dress up
mereka dengan cermin mata bingkai kaler nye,ade yang pakai scarf, jubah baju hip hop la,kasut ala-ala Justin Beiber dan macam-macam fesyen lagi.

Fesyen dijadikan medium untuk meluahkan diri sendiri.Fesyen jugak buleh digunakan untuk meyampaikan mesej,membuat kenyataan dan even untuk express emotion seseorang tu.So,lelaki x terkecuali la kan untuk meluah kan perasaan melalui fesyen ni.Mereka bukan nye orang giler robot yang xde perasaan.

 Tapi,kalau dah berfesyen pun biar la kene ngan tempat nanti ape pulak kate orang lain pulak kan.Jangan la tyme panas-panas korang bantai pakai sweater.Nanti berpeluh pulak korang tu,tau la bile berpeluh nampak seksi tapi agak-agak la kan.Then lagi satu,pakai simple-simple pun kire dah smart dah,toksah nak beria-ria dalam berfesyen ni.Beria sangat nanti dah jadi macam x smart pulak kan. 

dalam crite tu..aku suke dress up mamat ni....
ciri-ciri lelaki metrosexsual....
ni lagi gamba die...
Tu je la aku nak bebelkan kat cini.Apa yang aku nak sampaikan kat cini ialah,fesyen ni adalah untuk semua jantina,lapisan masyarakat dan umur.Nak crite panjang lebar kang aku pun x brape nak pandai cakap pasal fesyen ni...8P

1 comment: