Monday, March 7, 2011

Ingatlah Orang Tersayang

Ok kalau tadi kesah pasal aku OTW balik ke rumah.Yang ni pulak kesah pasal aku balik ke tempat aku blaja ni.Aku naik bas kat Bentong,tapi bas tu dari Kuala Lipis.

Seperti biasa,aku ni suke naik bas sebab malas nak drive dan kalo aku x naik bas,sape yang nak naik bas kan dan kereta Pagani Zonda aku turn mak  aku pulak yang drive.Sebagai anak yang baik no hal la.

Aku naik bas kat tempat aku tu pukul 4.30 petang tapi bas tu bertolak dalam kul 5 petang.Sikit punye lama
aku tunggu bas tu gerak.

Kalo tadi aku duduk kat sebelah aci.Kali ini aku duduk kat sebelah Mat Rempit.Mat Rempit naik bas?Aku tengok dressup pun aku dah tau yang budak ni Mat Rempit.Mat Rempit ni patah tangan luka-luka siap ngan
postmortem x-ray lagi bawak naik dalam bas.Aik btol ke aku naik bas ni?ke ambulance.Ha..baru ko tau nak naik bas,selama ni hegak ke hulu ke hilir naik motor.Yang tu belum lagi campur membe-membe die yang tersekat kat bawah bas lagi tu.

Aku pun sangat-sangat curious kenape die naik bas.Sebagai peminat crite CSI.So,siasat punye siasat rupe-rupe nye die baru lepas excident kat Kuala Lipis tengah hari pada hari yang sama.Giler btol budak ni,tengah hari eksiden petang rilek je naik bas ke Kuantan.Erk...eksident kat Kuala Lipis tapi naik bas ke Kuantan?pekehe nye?Kenapa x naik ambulance je?. 

Rupe-rupe nye die mintak keluar awal dari hospital dengan alasan xde orang jage die kat Hospital Kuala Lipis.Die eksiden berdua,tapi membe die xde ape-ape.Membe die ni pulak balik ke Kuantan naik motor yang dorang naik mase eksiden tadi.Die x follow membe die naik motor skali sebab die takut bergegar bile naik motor.Ye la,banyak gak tempat yang die patah kat tangan tu.

Umor die baru 18 tahun,die pegi Kuala Lipis sebab teman membe die pegi ambik duit daripada parents membe die ni.Peh...Sanggup pegi ambik duit mak bapak dari Kuantan tu naik motor.Ingat dekat-dekat ke.Las2 eksident langgar buntut kereta orang.

The most interesting part ialah die pegi ke Kuala Lipis tanpa bagitau parents die.

Ha.kan dah susah kalo dah jadi ape-ape kat diri sendiri.Die gak ada cakap yang die takut nak cakap
yang die eksiden kat Kuala Lipis tu.Then,die buleh pulak mintak aku bagi idea camne nak gebang mak bapak die yang die eksiden kat Kuantan.Erk...tau pulak die takut.

Sori la dik,ko pandai buat pasal,pandai la ko settle kan sendiri.Aku xnk masuk campur.Kalo belanja air batu campur ke,Baskin Robin ke @ alien(big apple) still aku xnk tolong.Biar digasak  nye die.

Moral of the story,kalo nk g mane-mane dekat @ jauh,bagi la tau parents...bukan susah pun..kalo rase malas
sangat nak telepon,mesej je.kan senang....8P

No comments:

Post a Comment