Sunday, March 20, 2011

pisau cukur


ha nampak-nampak?
Ofkos la korang nampak kan...korang kan ada mata..
sebelum tu,ape yang korang nampak?

Ha...korang nampak x perbezaan sebelum dan selepas bercukur..Kan lebih hensem tu..nampak lebih kemas,smart dan cun.

Okie..aku nak crite sket jenis-jenis pisau cukur yang aku tau sepanjang aku wujud kat muka bumi.Eh,yang aku nak crite pasal pisau cukur yang potong bulu,rambut tu ye,bukan pasal manusia-manusia yang suke rela mengikis harta orang tu.harap maklum..

Ini pisau cukur yang first sekali yang aku kenal:-

A modern double-edged safety razor
Tyme dulu,aku ni budak hingusan lagi kan so x tau pekejadahnye nama pisau cukur ni..sec punye sec baru jumpe nama pisau cukur ni.Tyme dulu-dulu,ni la pisau cukur paling modern kot.tengok name la kan...

Ape yang unik nye pisau cukur ni,blade die buleh tukar bila tumpul.Jadi x yah la beli baru tangkai die,just beli die punye blade je.

Ha..cmnie la rupe blade yang buleh diganti tadi..kalo nak ganti masuk kan je then masukkan kat dalam slot blade yang baru.(x silap aku la..aku x penah gune)

Lepas tu,aku kenal pulak pisau cukur jenama Gillette.Ni sume terpengaruh dengan iklan Roger Fed-dera,si kaki pelacur (Tiger Wood) dengan Henry.

errrr...
Mujur aku x terpengaruh dengan perangai buruk mereka-meraka ni.

Model pertama gillette yang aku gune adalah Gillette Vector.Ape yang cambest nye pasal pisau cukur ni still lagi buleh tukar die punye blade tapi yang ni die gune double blade.Maksud nye,blade die ade 2 untuk potongan lagi licin,menawan dan cun.

Gillette Vector
Nampak x die ade 2 blade
Tapi harga nak beli blade baru memang mahal,.Kalo korang rase nak maintaince blade die melebihi pendapatan per kapita yang korang dapat.Beli je yang pakai buang.Jimat pun jimat..

X pun kalo korang rase gune pisau cukur manual ni cam x standard,beli la yang gune bateri.Senang,x yah nak susah pegi ke tandas untuk bercukur.Blade die pun x yah beli.Kat meja study pun buleh bercukur sambil study,jimat mase dan tenaga...

Untuk aweks-aweks pun ade jugak pisau cukur khas untuk dorang ni.Maklum la,kulit mereka-mereka ni lembut bak sutera la orang kate x sama dengan kulit-kulit kasar brother-brother maskulin yang kat luar sana.

ha..kan seksi tu
Tapi,aku x tau la ape beza antara pisau cukur untuk lelaki ngan pisau cukur untuk aweks-aweks.Kalo ade sape-sape tau feel free to share ya....8P

No comments:

Post a Comment